İkna Nedir

İkna etmek: Reklam Pazarlama karmasının elemanlarındandır. Ve satış çabalarından biridir. Reklam yeni bir mal hakkında sadece bilgi vermemeli aynı zamanda tüketicileri yeni malı satın alma ihtiyacında oldukları konusunda ikna etmeye çalışmalıdır. İkna etmek inandırmak reklamın görevidir.
Seçilmiş hedef Pazar: Reklamı yapanlar hedef Pazar temeline göre reklam araçlarını seçmeye ve reklamlarının geliştirmeye çalışmalıdır. Bir başka değişle reklam, bilgi vermek inandırmak önceden satış sağlamak için paralı kitle iletişim araçlarının kullanılmasıdır.
Reklamların çoğu halka ( Müşteriye ) belirli yapımcılara ve böylelikle ulusal ekonomiye yararlı bir yarışma aracı olduğunu savunulur. Reklamın insanlara özgür seçme hakkı verdiği sanılır Reklamlarda bir tür ürünün bir firmanın öbürüyle yarıştığı doğrudur. Ne var ki her reklam imgesinin öbürünün güçlendirdiği hızlandırdığı da doğrudur.
Reklamlar yalnızca birbiriyle yarışan bir mesajlar topluluğu değildir. Reklamlarda karşılaştırmalar vardır bunlar arasında bir seçme yapmaya çağırılır. Oysa dizgisel olarak ele alındıklarında reklamlar bir tek şeyi önerir. Reklamlarla her birimize bir nesne daha satın alarak kendimizi yada yaşamlarımızı değiştirmemizi önerilir.
Bir yandan aynı ihtiyacı gidermek için kullanılan mal ve hizmetleri üretenleri sayısının artması, öte yanda da teknolojinin hızlı gelişimi sonucu her Gün yeni yeni ürünlerin bulunması işletmeleri reklam yapmaya zorlamaktadır. Genellikle işletmelerin amacı, ürettikleri mal ve hizmetlerin geniş tüketici kitlelere satın alınmasını sağlamaktadır. Durum böyle olunca Pazarlama yönteminin temel fonksiyonları arasında bulunan reklam günümüz ekonomik yapısının vazgeçilmez unsurları arasında yer almaktadır. Gerek teknolojik ve gerekse ekonomik koşullar sonucu tüketici ile tüketici arasında mesafe büyümektedir.Teknolojinin hızlı gelişimi her geçen gün yazara yeni farklı ürünlerin sunulmasını doğurmaktadır.
Reklamın tanımını modern pazarlama anlayışının ağırlık merkezi olarak kabul edilen, tüketici açısından yaparsak; “Tüketiciye, üretilen mal ve hizmetler hakkında yeterli ve doğru bilgiyi, çeşitli haberleşme araçları yardımıyla iletmektir” diyebiliriz .