Reklamın Amacı

Reklamın Amacı
Bir reklamın genel amacı basın ya yada yayın yoluyla bir mal yada hizmetle ilgili bir izlenim yaratmak ya da satış sağlamaktır.
Reklamın işletmeler açısından temel amacı kârlılığı arttırmak ise de pazarlama açısından bazı özel amaçları da vardır. Eğer özel amaçlar dikkate alınmaksızın bir reklam kampanyasının başarılı olma şansı zayıftır. Özel ya da alt amaçlar genel olarak söyle sıralanabilir:
– Kişisel satış programını desteklemek ,
– Satıcıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak ,
– Aracılarla ilişkileri geliştirmek ,
– Yeni bir pazara girmek, ya da yeni bir tüketici grubunu çekmek .
– Yeni bir mal pazara sunmak ,
– Endüstri dalının satışlarına geliştirmek ,
– Önyargılara karşı durmak ,
– İşletmenin saygınlığını sağlamak ,
– Bir endüstri malının reklamı düzenlenirken şu amaçlar belirlenebilir:
Doğrudan satışları arttırmak için:
– Umulan alıcıları malın dağıtımını yapan aracı kurumlara başvurmaya özendirmek ,
– Özel satış koşullarını açıklamak ,
– İşletmeye yeni aracılar kazandırmak ,
– Uzman kişilerin ( mimari, mühendis ) malı ilgilenen kişilere önermelerini sağlamak ,
* Malı tanıtmak ve ilgi uyandırmak için:
– Umulan alıcılara malın niteliklerini duyurmak ,
– Yeni malların varlığını bildirmek ,
– Malın kullanımından sağlanacak yararları göstermek ,
– Malı, rakip mallarla karşılaştırmak ,
– Malın nasıl kullanılacağını göstermek ,
– Umulan alıcılara, işletmenin teknik yeteneklerine, üretim olanaklarına ve sağladığı hizmetlere ilişkin bilgiler vermek ,
– Malın nereden satın alınabileceğini açıklamak ,
– Malın niteliklerindeki ( fiyat, ambalaj, renk vb.) değişiklikleri açıklamak ,
– Yeni marka ismi ya da simgesini açıklamak .